Pat Morgan är reporter för Morning News, vars chefredaktör har placerat henne som en undercover-sekreterare åt filantropen Adam Harker. Han är inblandad i något skumt med den lokala maffiabossen Josephus Martini. En skrik hörs i natten; Adam Harker har fallit till sin död från sin takvåning. Polisinspektör Russell misstänker att han blivit knuffad. Han genomskådar Pats täckmantel som “Miss Terry” och tvingar henne att avslöja att hon har stulit ett kort från Harker med en väsande orm och orden “Du kommer att höra det”. Pats rival, journalisten Ted Rand från Daily Express, lånar en polisbricka från sin vän Eddie och får tillgång till brottsplatsen. Han tjuvlyssnar på Pat och Russell, och ringer sedan sin tidning för att få ett scoop. Harkers brutna naglar matchar repor på en trasig gardinstång i lägenheten under hans takvåning. Kvinnan som bodde där är död och hennes man saknas – senare hittas han död i floden. Harkers hushållerska Augusta hittar ett hemligt fack bakom en byrålåda när hon städar lägenheten. Det är ett anonymt hot mot Harker för hans roll i den orättvisa avrättningen av Denny Fagan i fängelset. Pat och Ted bestämmer sig för att samarbeta för att avslöja sanningen. Harker hade pekat ut Denny för mordet på Mr. Brinkman, som pressade honom. Lägenhetshusets vaktmästare ligger bakom alla morden – han är Dennys bror och ute efter hämnd. Han använder gas för att först förlama sina offer.
En kvartett internationella skurkar (Peterson, O’Hara, Ross och Ravello) är strandsatta i Italien medan deras ångbåt repareras. Med dem är ett engelskt par, Dannreuthers. De sex är på väg till Afrika, påstås för att sälja dammsugare, men allt är inte som det verkar. Längs vägen ansluter sig andra som tydligen har liknande avsikter.
Behind Green Lights är en film noir från 1946, regisserad av Otto Brower. Filmen kretsar kring polislöjtnant Sam Carson, spelad av Carole Landis, som dras in i ett intrikat mordmysterium. När en framstående stadsämbetsman mördas blir Carson fast besluten att lösa fallet. Men utredningen tar en mörk vändning när den avslöjar korruption och skandaler inom stadens politiska och sociala elit. Ju djupare Carson gräver i mysteriet, desto fler hot och hinder möter hon, vilket prövar hennes engagemang för rättvisa. Behind Green Lights är en klassisk film noir som kombinerar brott, drama och spänning, med en stark kvinnlig huvudperson som navigerar genom ett nät av intriger och svek.
En gangster, Louis Beretti, grips efter en juvelstöld och förs inför domaren. Kriget har börjat, och i hopp om att använda publiciteten för att bli omvald erbjuder domaren Louis och hans två vänner valet att antingen gå i fängelse eller skriva upp sig för att delta i kriget – om de bevisar sig själva, kommer han att ogiltigförklara deras gripanden. Louis återvänder hem från kriget (en av hans vänner blev dödad) och öppnar en nattklubb i centrum som blir mycket framgångsrik. Hans anställda är tidigare medlemmar i hans gäng, och han håller kontakt med “Big”, som fortfarande är gangster. Louis förälskar sig i systern till sin vän som dog i kriget, men hon har redan planer på att gifta sig. Han säger ändå till henne att om hon någonsin behöver honom, ska hon ringa och han kommer. När hennes barn blir kidnappat (hennes man är borta), ringer hon Louis, som inser att kidnappningen är gjord av “Big” och gänget. Louis går för att rädda barnet och konfrontera de i gänget som deltagit i kidnappningen. Skott utbyts. Efter att han lämnat tillbaka barnet till mamman återvänder Louis till sin nattklubb där “Big” väntar. De pratar om gamla tider men vet att de måste skjuta ut det mellan sig, vilket de gör…
I fyra år har Margaret Holt hjälpt sin bror, biträdande åklagaren Victor Holt, att försöka sätta dit knarklangaren Schemer Markos gäng. Margaret dödar Marko (alias “James Morton”) när han upptäcker att hon har hittat bevis mot honom. På flykt söker hon skydd i ett lokalt härbärge för utsatta kvinnor. Hennes hemlighet avslöjas dock av skvallerjournalisten John Howell och den buttra deckarförfattaren Winthrop Clavering, som smider en plan för att rentvå Margaret från brottet och samtidigt sätta dit Markos gäng, som nu har kidnappat Victor och även är ute efter Margaret.

Att vara ung arbetarklass i Skottland är inte lätt. Välj livet, brukar de säga. Stå upp på egna ben. Upp i sadeln. Vänta dig inte någonting för ingenting. Men det finns alltid jobb för killar som är redo att slåss, sälja droger eller riskera livet genom att smuggla dessa droger över gränserna i obekväma kroppsövningar. Och Lloyd är en sådan kille. Adrenalinkickarna avlöses av långa klubbkvällar med pulserande bas, det vita skenet från stroboskop och kroppen sprängfylld med kemisk glädje. Att business med nöje är en fantastisk känsla. I alla fall tills han träffar Heather, och kärleken sköljer över honom med en kraft starkare än någonting han tidigare upplevt – till och med starkare än Ecstacyn.

Gangstern Chandler och hans kumpan Tracy anländer till en ranch. Samtidigt dyker cowboyen Kentucky upp. När Tracy förråder sin chef och låter diligensen bli rånad, spårar Kentucky upp brottslingarna och tar dem till rättvisan. Men Tracy sätter dit honom för mordet på kusken, och hans vän Cactus hjälper honom att fly från fängelset. Han återvänder precis i tid för att se Chandler skjuta Tracy, och Kentucky blir återigen arresterad för mord.
Babyfotografen Ronnie Jackson, dödsdömd i San Quentin, berättar för journalister hur han hamnade där: medan han tar hand om sin privatdetektiv-grannes kontor, ber den oemotståndliga baronessan Montay honom att hitta den försvunna baronen. Det följer en rad förvirrande men olycksbådande händelser i en kuslig herrgård och en privat vårdklinik, där varje vändning parodierar thrillerklichéer. Vad är skurkarna egentligen ute efter? Kan Ronnie klara sig undan en falsk mordanklagelse?
Bilmekanikern Dan Brady har inte tillräckligt med pengar för en dyr dejt med den nya restaurangkassörskan Vera, vars livsdröm är en minkpäls. Därför förskingrar han tjugo dollar från sin arbetsgivare, med planen att betala tillbaka dem nästa dag. För att täcka bristen tar han på sig en skuld på hundra dollar. Men varje försök att ta sig ur problemen försätter honom bara djupare i ekonomiska svårigheter och leder till allt grövre brott, eftersom alla han möter bara ser efter sitt eget bästa.
Under andra världskriget inträffar flera mord på ett konvalescenthem där Dr. Watson har frivilligt erbjudit sina tjänster. Han kallar på Holmes för hjälp, och mästerdetektiven löser brottet bland en lång lista av misstänkta, inklusive hemmet ägare, personalen och patienterna som återhämtar sig där.

De befinner sig där alla vill vara – nygifta och på smekmånad mitt i Karibien. Så varför känns inte allt perfekt? Tja, kanske för att hon är dotter till en maffiaboss som tvingat fram bröllopet – med en make hon inte ens känner. Och kanske för att hon jagas av sällsynt envisa kidnappare. En fartfylld, hysteriskt rolig och – faktiskt! – superromantisk komedi om att hitta den rätta i helt fel situationer.

Hildy Johnson, en tidningsreporter, är förlovad med Peggy Grant och planerar att flytta till New York för ett bättre betalt jobb inom reklam. Pressrummet i domstolen är fullt av trötta reportrar som lika mycket hittar på historier som skriver dem. Alla väntar på att rapportera om avrättningen av Earl Williams. När Williams rymmer från den inkompetente sheriffen tar Hildy chansen och använder sina 260 dollar i smekpengar för att muta en insider och få nyheten om rymningen. Men Walter Burns, chefredaktören på tidningen Post, är långsam med att betala tillbaka Hildy, i hopp om att han ska stanna kvar på historien. En stor nyhet verkar möjlig när Hildy snubblar över den förvirrade rymlingen och gömmer honom i ett rullbord i pressrummet. Burns dyker upp för att hjälpa till. Kan de hålla Williams gömställe hemligt tillräckligt länge för att få scoopet, särskilt med sheriffen och andra reportrar svävande omkring?
Flamarion, en skicklig prickskytt, underhåller publiken i en show där Connie, en vacker kvinna, och hennes man Al deltar. Flamarion och Connie blir kära och bestämmer sig för att göra sig av med den alkoholiserade maken.
Frankie Machine är en skicklig kort-dealer och före detta heroinmissbrukare. När han återvänder hem från fängelset kämpar han för att hitta en ny försörjning och undvika att falla tillbaka i sitt missbruk.

Showing all 14 results