Island
En flygvärdinna blir romantiskt involverad med en pilot, en universitetsprofessor och en framgångsrik affärsman – alla heter Mike. När de tre upptäcker varandra måste hon bestämma vem hon älskar mest – vilket inte blir lätt.
En klumpig scoutledare blir förälskad i en charmig ung servitris på rullskridskor, men romantiken kompliceras när en kraftig trafikpolis också försöker vinna hennes hjärta. När rivaliteten tilltar måste scoutledaren navigera genom slapstick-kaos och överlista sin burduse konkurrent – allt för att vinna flickans hjärta innan han blir bortkörd av kärleken… eller lagen.
Nancy Evans, en aningslös cirkusägare, har en ranch hon aldrig har besökt, men som hon av sentimentala skäl vägrar att sälja till Mike Abbott. Hennes affärspartners, som i hemlighet samarbetar med Abbott, saboterar cirkusen för att tvinga Nancy att sälja ranchen; istället flyttar hon dit. Kommer hennes grannar, Three Mesquiteers, att kunna ta sig an de lömska bedragarna? Och vad är det egentligen som gör den förfallna ranchen så värdefull?
Charlie övertalar den rika bondflickan Tillie att rymma med honom—och ta med sin fars pengar. I staden hamnar Tillie i fängelse medan Charlie rymmer med pengarna och återförenas med sin gamla flamma, Mabel. Men när Tillie ärver en förmögenhet dumpar Charlie Mabel och slingrar sig tillbaka till Tillie. Mabel lyckas också ta sig in i herrgården—tills den påstått döde farbrodern återvänder, ringer polisen och kastar ut hela det luriga gänget.
Efter en dödlig åktur återvänder de sorglösa Kerby som spöken, fast i limbo för ett liv av neutrala gärningar. För att förtjäna sina vingar ger de sig ut för att reformera Cosmo Topper, den stelt korrekta bankdirektören de en gång kände. Flirtiga Marion tar ledningen med liv och lust, vilket väcker spöklik svartsjuka hos hennes man George. När kaoset bryter ut vänds Toppers liv — och äktenskap — upp och ner i denna övernaturliga screwballkomedi.
Topper plågas återigen av en livsglad ande. Den här gången är det Gail Richards (Blondell), som av misstag blev mördad medan hon bodde hos sin rika vän Ann Carrington (Landis), det egentliga målet. Med Toppers hjälp ger sig Gail ut för att hitta sin mördare – med de förväntat tokiga resultaten.
Trocadero (1944) är en musikalisk komedi som utspelar sig i den glamorösa världen av en berömd nattklubb. När två unga entreprenörer ärver Trocadero kämpar de för att hålla det igång samtidigt som de står inför ekonomiska svårigheter och rivaliserande konkurrenter. Med bländande framträdanden från populära storbandsartister från eran blandar filmen romantik, humor och swingmusik till en underhållande hyllning av showbizenergi och livlig nattklubbskultur.
Featured
Charlie befinner sig bland flera kärlekspar i parken. Han driver med ett par genom att omfamna ett träd. En flicka ber sin älskade om en kärleksgåva. Han stjäl en fickklocka från en sovande man, men Charlie tar den ifrån honom och ger den till flickan. Senare tar han tillbaka den och försöker sälja den till dess ursprungliga ägare, som kallar på en polis. Många parkbesökare hamnar till slut i sjön.
När Roy, förmannen på ranchen, får veta att den nya ägaren Dorothy Bryant och hennes vänner är på väg, skickar han dem till Gabbys nedgångna ranch. Han tror att de kommer att bli avskräckta och återvända österut. Men planen slår tillbaka när Dorothy, som tror att hennes ranch är värdelös, säljer den riktiga ranchen för en bråkdel av dess värde.
På väg till en nyligen ärvd ö lider pojkarna skeppsbrott och blir strandsatta på ett atoll som just har stigit upp ur havet. Tillsammans med sin kock, en fripassagerare och en ung kvinna som flyr från sin fästman, skapar de sin egen regering på atollen. När uran upptäcks börjar världens stormakter att kämpa om kontrollen över ön.
Schani, Johann Strauss Jr., tvingas av sin far att glömma musiken och arbeta i ett bageri. Där blir han förälskad i Resi. Flickan blir mycket svartsjuk när en rik och vacker grevinna ber Schani att komponera en vals åt henne. Schani skriver och spelar den, men han förblir alltid trogen sin flickvän.
I War Babies (1932) återberättar en grupp småbarn en parodi på vuxna romantiska dramer, mot en skämtsam militär bakgrund. Med bedårande Shirley Temple i en av sina första roller är kortfilmen en del av “Baby Burlesks”-serien, där barn i förskoleåldern spelar vuxensituationer. Oskyldig men busig, imiterar den lekfullt vuxenteman ur ett barns perspektiv, med humor, charm och tidig Hollywoodsatir.
Stan och Ollie har fått i uppdrag att leverera ägarbeviset för en värdefull guldgruva till dottern till en avliden guldgrävare. Men de har inte räknat med intrigerna från hennes onde förmyndare Mickey Finn, som är fast besluten att ta guldgruvan för sig själv och sin saloon-sjungande hustru Lola.
I Westward Whoa (1926) beger sig Mutt och Jeff ut i Vilda Västern, där deras vanliga slapstick upptåg kolliderar med dammiga leder, salooner och laglösa. När de försöker göra anspråk på mark och överleva i den karga gränstrakten uppstår kaos med hästar, skottlossning och förväxlingar. Denna stumfilmserieteckning levererar snabba skämt och överdriven animation, och fångar den komiska duons charm i en fartfylld westernparodi.
Den blivande sångaren Bud möter dansaren Vickie. Han skriver kontrakt med den skumma managern McCauley. Bud når framgång men utsätts för manipulation. Efter att ha blivit kidnappad återförenas han med Vickie, konfronterar McCauley med bevis och tvingar fram en rättvis hantering.